16 та 21 травня 2005 р. для коаліції Сокальського
проекту «Добробут кожної людини – запорука демократії» від програми
«Демократизація України: програма малих проектів» проводилися
тренінги під назвою «Робота з соціально незахищеними верствами
населення» та «Соціальний маркетинг».
Тренінг
«Робота з соціально незахищеними верствами населення»
На тренінгу «Робота з соціально незахищеними
верствами населення» розглядалися модельні типи соціальної держави,
її політика, сфери діяльності, об’єкти, інструменти.
Особлива увага приділялася питанню соціальної
роботи, її видів, форм, напрямків, методів, завдань, а також
принципів надання соціальних послуг.
Соціальна робота як професія виникла в Україні
близько десяти років тому і є однією з найголовніших професій
у розвинутих країнах Європи та Північної Америки.
Клієнтами соціальної роботи можуть бути окремі
інваліди, групи, сім’ї, громади. Соціальна робота має справу
з людьми, котрі перебувають у важкому становищі, реагує на їхні
психологічні, соціальні та практичні проблеми.
Повноцінне життя людини можливе лише за умови,
коли вона не відчуває ніяких обмежень у виконанні життєвих функцій.
Проте, якщо такі обмеження з певних причин все ж виникають,
в цивілізованому суспільстві це означає лише те, що спільними
зусиллями цієї людини та її оточення вони мають бути усунені.
Головною метою і результатом соціальної роботи
з людьми з обмеженнями є максимально можливе залучення їх до
всіх сфер соціального життя, найближеного до такого стану здійснення
соціальних функцій, а саме: навчання трудової діяльності, самостійного
пересування, здатності до комунікації, тощо, яке притаманне
звичайним людям.
Доброзичливість, терпіння, сила волі, вміння
вислухати, витримка, відвертість – це особливий арсенал засобів,
якими повинен керуватись соціальний працівник у своїй праці.
Таким чином, визначальною рисою соціального працівника, який
обслуговує людей, є вміння спілкуватись. А від цього дуже залежить
ефективність та плідність його роботи, а також налагодження
діалогу між конкретною особою, групою та соціальною службою.
Тренінг
«Соціальний маркетинг»
Кожна громадська організація, починаючи з
моменту її виникнення, прагне спланувати свою діяльність таким
чином, щоб в найбільш короткий термін досягти своїх цілей, стати
відомою, впливати на громадську думку. Саме соціальний маркетинг
є тим інструментом, який допомагає досягнути цих стратегічних
цілей діяльності організації. Конкретніше, поняття «соціальний
маркетинг» можна окреслити як стратегію зміни поведінки, розуміння
та стосунків з людьми, стратегічне планування, дослідження,
реклама, зв’язки з громадськістю, захист громадських інтересів.
А в загальному, це можна визначити, як процес керівництва організацією
та всією її діяльністю, від того моменту, коли виникла ідея
про продукт, до його виробництва і донесення споживачеві.
Розглядались такі питання як: сутність і значення
соціального маркетингу, мета та сфера застосування в НУО, етапи,
вибір стратегії, маркетингова орієнтація, дослідження, планування
та ін. Особливо наголошувалось на значенні реклами в соціальному
маркетингу, її успішному плануванні, досягненню ефективної реалізації.
Представникам громадських організацій та іншим
учасникам тренінгів було досить цікавим і корисним більш детельне
ознайомлення з цими темами, які подали тренери-консультанти
Оксана Зубрицька та Оксана Матусяк зі Львова.