економіка
Щоби доріг не латати, треба кошти на них мати.
Десять місяців тому в Сокальський райавтодор прийшов новий
керівник — Володимир Дмитрович КВАРТИРУК. Сьогодні з ним розмова про дороги, їх
обслуговування і фінансово-господарський стан філії, яку він очолює.
—Володимире Дмитровичу, скільки кілометрів доріг обслуговує тепер філія
«Сокальський райавтодор»?
— Сітка доріг, яку обслуговуємо, становить 473,2 кілометра.
— З яким вони покриттям?
— Маємо 212,2 кілометра доріг з чорно-щебеневим покриттям, 157,6 — з
асфальтобетонним, 98,7 — білі гравійні, 3,6 кілометра — цементнобетонні. Є ще
понад 50 мостів і 6290 погонних метрів залізобетонних труб, які теж треба
обслуговувати.
—Якого значення ці дороги?
— Різного. 72,3 кілометра доріг територіального значення, 290,2 — районного,
110,7 км . сільського значення.
—Який штат працівників у «Сокальському райавтодорі»? І чи достатньо їх, аби
своєчасно виконувати необхідні обсяги робіт?
— Колись тут працювало 120 чоловік, тепер наполовину менше — 60. З тих
шістдесяти штатних одиниць — 7 сторожі, 10 — інженерно-технічні працівники,
решта — дорожні робітники і механізатори. На ті обсяги завдань, які належить
виконувати Сокальській і Белзькій дільницям райавтодору, іх недостатньо.
— По скільки кілометрів шляхів «припадає» на Сокальську І Белзьку дільниці?
— Сокальська дільниця, де виконробом Сергій Солдатов і майстром Юрій Конічек,
обслуговує 246,6 кілометра автодоріг, а Белзька дільниця, на якій виконробом
Роман Квартирук, а майстром Володимир Надяк — 226,6 кілометра.
— Кому підпорядковується райавтодор І хто, так би мовити, є його господарем?
— Ми є філією «Львівського облавтодору», якому і підпорядковуємося, а
власником доріг у нашій області є Служба автомобільних доріг. Нових шляхів ми не
будуємо, бо є лише виконавцями, в функцію яких входять поточний ремонт
(влаштування поверхневих обробок покриття), ямковий ремонт та експлуатація
доріг.
—Що в такому разі означає термін «експлуатація» ?
— В експлуатацію входить весняно-літнє та осінньо-зимове утримання доріг:
очищення від снігу, посипання їх піском або технічною сіллю, заміна дорожних
знаків,* встановлення огороджень, фарбування дорожних об`єктів, обкошування
пришляхових смуг, ремонт автопавільйонів та інше.
— Чи відбулися за останніх десять місяців, відколи Ви очолюєте філію
«Сокальський райавтодор», якісь зміни в її виробничій І господарській
діяльності?
— Так, відбулися. Якщо, наприклад, торік за перше півріччя філія райавтодору
виконада робіт на 975 тисяч гривень і була збитковою, то за перше півріччя
2006-го року вона виконала робіт на 1 мільйон 331,1 тисячі гривень. В результаті
цього ми одержали чистий дохід 1 мільйон 168,2 тисячі гривень. Податок на додану
вартість становить 233,7 тисячі гривень. Якщо на 1 липня минулого року
середньомісячна зарплата на одного працюючого складала 487 гривень, то за перше
півріччя 2006-го вона становить 813 гривень, тобто зросла на 326 гривень. За
шість місяців цього року ми встановили 107 дорожніх знаків, з них 33 нових і 74
реставрованих на суму 12,7 тисячі гривень, придбали значну кількість запчастин,
шин і акумуляторів для наявної техніки і транспортних засобів.
— Чи достатньо у філії дорожної техніки, аби ефективно працювати на шляхах
тепер І в екстремальних зимових ситуаціях та забезпечувати нормальний рух
транспорту?
— Маємо два автогрейдери, три трактори, бульдозер, два піскорозкидачі,
автокран, дві спецмашини, шістнадцять автомобілів, у тому числі два бортових і
п"ять самоскидів, два автобуси... На жаль, ця техніка стара — експлуатується
понад 26 років і потребує постійних ремонтів. А середній вік механізмів—22 роки.
І щоб вони не виходили з ладу у час складних зимових умов і сніговіїв, рихтуємо
їх тепер — придбали, як я уже казав, запасні частини на суму 34,7 тисячі
гривень. Провели техогляд...
—Яку суму коштів виділено на цей рік «Сокальському райавтодору»?
— Два мільйони шістсот тисяч гривень. Цієї суми на обслуговування 473,2
кілометра шляхів недостатньо. Половина тих грошей, виділених Службою доріг, піде
на зимове утримання шляхів.
— Хотілося б знати скільки коштує поточний ремонт одного кілометра
дороги?
—Не менше сто тисяч гривень.
—Як відомо, у травні цього року колегія Сокальської рай держадміністрації
рекомендувала Вашій філії відремонтувати до 15 червня дорогу на відрізку Жвирка—
Сокаль і міст через Західний Буг, а до кінця другого кварталу провести ремонт
доріг Тернопіль —Броди — Червоноград, та під"їздної дороги до міста Соснівки. З
першим завданням Ваш колектив справився вчасно, а як з другим?
— Далеко не все залежить від колективу філії «Сокальського райавтодору». Ми
ведемо роботи тільки згідно з доведеними планами і затверженими лімітами. Служба
автодоріг включила роботи щодо ремонту траси Тернопіль— Броди— Червоноград у
ліміт фінансування на серпень цього року. І як тільки «Львівський облавтодор»
виділить необхідні матеріали — роботи на цих маршрутах будуть виконані згідно з
планом.
— На думку багатьох автомобілістів, дорогу від Жвирки до в`їзду в Сокаль
відремонтовано добре. Скільки на це пішло коштів?
— 450 тисяч гривень,
— На яких умовах «Сокальський райавтодор» ремонтує дороги та інженерно-
технічні споруди в сільській місцевості?
— Передовсім згідно з. розпорядженням Служби автодоріг та ДП «Львівський
облавтодор» проводиться ретельне обстеження цих споруд і шляхів. Приміром, після
такого огляду, в жовтні-листопаді минулого року, відремонтовано міст у селі
Варяжі на суму 50 тисяч гривень. В червні цього року полагоджено міст у селі
Волиці, на що використано 44 тисячі гривень.
— Кілька слів про те, як «Сокальський райавтодор» співпрацює з сільськими
радами?
— Роботу з місцевими радами проводимо за прямими договорами. Є вони в нас з
Хлівчанською, Ванівською, Мурованською, Острівською, Телязькою та Савчинською
сільськими радами, шахтою «Надія». Уклали договір на проведення робіт з
Сілецькою сільрадою...
—Володимире Дмитровичу, недавно з села Княже надійшов у редакцію лист, в
якому мешканці пишуть, що в зимову пору їх населений пункт завіває снігом і вони
опиняються в його блокаді. А недавно автогрейдерист з «Сокальського райавтодору»
так «відремонтував» їм дорогу, що знову ні пройти, ні проїхати — гравійні
вибоїни позасипав землею і травою, які згорнув з узбіччя. Внаслідок цього під
час проїзду автотранспорту здіймаються клуби пилу, який проникає в помешкання
людей... Що Ви на це скажете?
— Я про цей випадок знаю. Грейдерист просто не завершив розпочатої роботи.
Він повинен був ще зробити друг.ий прохід і все поправити як належиться. Та
саме_ в цей час в грейдері закінчилося пальне... Ці недоробки ми при першій
можливості усунемо.
—На багатьох ділянках доріг майже щороку продовжуються ямкові ремонти. Чи
раціональне таке їх латання?
— Чимало ділянок доріг потребують поточного ремонту (поверхневих обробок),
ямковий — неефективний. Латаєш одні вибоїни, а біля них відразу появляються
інші. Одна з причин цього — дедалі інтенсивніший рух транспорту і, зокрема,
важковагових автомобілів. Звичайно, на поточні ремонти доріг потрібно мати
значні кошти. Тоді б не доводилося їх так часто латати. —Цього року на дорогах,
які обслуговує «Сокальський райавтодор», сталося чимало дорожньо-транспортних
пригод. Чи були серед них такі, що виникли з вини Вашої філії?
— Справді, лише за перше півріччя на дорогах філії зареєстровано сімнадцять
дорожньо-транспортних пригод. Під час них один чоловік загинув і 12 —травмовано.
Проте в цих аваріях вини нашого колективу нема. Тому й ніяких претензій щодо
недоліків в експлуатації та утриманні Сокальською філією доріг не було.
— Недавно один з читачів «Голосу з-над Бугу» звернувся в редакцію з
проханням, аби повідомити в газеті, чому «Сокальський райавтодор» тривалий час
не ремонтує вулиці Української в Сокалі, котра в суцільних ямах?
— Ця вулиця належить до комунальної власності міста і ніякого відношення до
нашої філії не має.
—Як Ви оцінюєте стан доріг Сокальщини?
— Оскільки Служба доріг у першу чергу виділяє кошти на ремонт шляхів
територіального значення, то вони є в кращому стані, ніж інші. З погодженням зі
Службою доріг стараємося вчасно лагодити й дороги районного та сільського
значення. Проте останні з них у найгіршому стані. Вони не бачили ремонту 10-15
років.
—Які перспективи розвитку філії «Сокальський райавтодор»?
— Перспектива полягає в збереженні та якісному обслуговуванні сітки доріг й
інженерно-технічних споруд на них, створенні безпечних умов проїзду
автотранспорту в різні пори року при найменших трудових, матеріальних і
фінансових ресурсах, а також у зборі та акумулюванні коштів на утримання
дорожної одережі. Виконання всіх видів ремонту має проводитись з неухильним
дотриманням правил і норм будівництва. Основну увагу ми повинні звертати на
якісне виконання ямкового ремонту, поверхневих обробок і спрямувати зусилля на
пошуки замовника.
Будемо також працювати за прямими договорами, що дасть можливість підвищити
зарплату, оновити техніку і зберегти колектив.
— Дякую за розмову.
— Вам теж дякую.
Розмовляв Іван ВАШКІВ.
^
Газета
"Голос з-над Бугу"