** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

Сокаль і Сокальщина : новини ::13.08.2006

НОВИНИ СОКАЛЬЩИНИ

    13 серпень 2006 року

Пошук в новинах   

економіка

Як перезимуємо...

На сьогоднішній день КМП „Сокальтеплокомуненерго" не має заборгованості по

податках та повністю оплачує за спожиту електроенергію, але ще є борг за

спожитий газ перед ДК Газ України" та перед Львівською філією ДК „Газ України" в

сумі 933,8 тис. грн, який необхідно сплатити, щоб надалі отримувати тепло в

опалювальний період. При цьому борг населення за отримані послуги

теплопостачання на 1 серпня 2006 року становить 658,7 тисяч гривень. Інших

великих боржників у нашого підприємства немає — наприклад найбільші борги із

бюджетних організацій мають Сокальський РВ УМВСУ у Львівській області — 7695,87

грн. та Сокальський об`єднаний районний військовий комісаріат — 16639,77грн. МКП

„Сокальтеплокомуненерго" подало позовні заяви про стягнення із цих боржників

заборгованості.

Наше підприємство вживає всіх заходів для стягнення заборгованості із

населення в судовому порядку — так з 1999 року по 2005 рік подано 1728 позовних

заяв та заяв про видачу судового наказу про стягнення заборгованості з боржників

на суму 1 794 293 грн. У 2006 році вже подано 150 заяв про видачу судового

наказу на суму 146 454 грн. Виконавчі листи та судові накази передаються на

виконання у Державну виконавчу службу у Сокальському районі. Державні виконавці

вживають усіх заходів для стягнення боргу, у тому числі звертають стягнення на

грошові кошти та майно боржника, його заробітну плату та інші доходи. При цьому

боржники зобов`язані, окрім державного мита чи судового збору, сплачувати

виконавчий збір у розмірі 10% від належної до стягнення суми.

Фактична собівартість виробництва 1 Гкал у 2005 році становила 78,61 грн., а

в діючому на той час тарифі собівартість виробництва 1 Гкал 64.34 Гкал. Фактична

собівартість виробництва 1 Гкал у першому півріччі 2006 року становила 84,58

грн., а в діючому на той час тарифі собівартість виробництва 1 Гкал 64,34 Гкал

(лютий - липень 2006р.) та 77,70 грн. (січень 2006 р.). Тоді як вартість

енергоносіїв невпинно збільшується — на початку опалювального сезону 2005-2006

рр. 1000 м.куб. газу коштувала 213,82 грн. з ПДВ на транспортування газу (ця

вартість і до сьогодні закладена у діючому тарифі). Але в зв`язку з новими

умовами закупівлі газу та донарахування 20% ПДВ відповідно до Постанови Кабінету

Міністрів України №244 від 2 березня 2006 р., що набрала чинності з 1 січня 2006

р. за газ з 1 січня 2006 р. ми сплачували 309,45 грн. за 1000 м.куб.. 31 травня

2006 року вартість газу 383,40 грн. за 1000 м.куб.. А з 1 липня 2006 року ціна

природного газу для підприємств комунальної теплоенергетики становить 686,00

грн., що у 3,2 рази більше, аніж у закладеному в сьогоднішньому тарифі. Вартість

електроенергії в тарифі 0,25 грн. за 1 кВат/год без ПДВ, тоді як на сьогодні

вона становить 0,29 грн. за 1 кВат/год без ПДВ. Витрати по оплаті праці в тарифі

закладено з розрахунку мінімальної заробітної плати 237 грн., а з 1 липня

мінімальна заробітна плата вже 375 грн.

І тому наше підприємство не може повністю провести розрахунки за спожитий газ

перед ДК „Газ України" та Львівською філією ДК „Газ України", а відповідно до

попередження НАК „Нафтогаз України" при існуванні заборгованості договори на

постачання природного газу в осінньо-зимовий період 2006-2007 рр. укладатись не

будуть. Для укладення договору про постачання природного газу наше підприємство

повинно повністю оплатити заборгованість за минулий опалювальний сезон. Окрім

того, необхідно підготувати об`єкти теплопостачання до наступного опалювального

сезону.

В таких умовах зрозуміло, що підвищення тарифів на послуги теплопостачання не

уникнути, адже це зумовлено об`єктивними причинами - зростанням вартості

енергоресурсів в державі. І жодна економія коштів та оптимізація витрат на

підприємстві не допоможуть, адже в тарифі 58,4% — це вартість енергоносіїв (43,8

— природний газ та 14,6 — електроенергія), тоді як фонд оплати праці становить

23,9% і постійно зменшується (у попередньому тарифі становив 27%), але слід

врахувати, що підприємство працює у цілодобовому режимі, тому працівникам

оплачують за роботу у нічні, вечірні години, вихідні і святкові дні, що і

зумовлює збільшення витрат на оплату праці. Окрім того на підприємстві тільки в

2005 році пройшло 2 етапи скорочення штату працівників. В зв`язку із великою

потужністю котлів, що використовуються на виробництві, працювати на підприємстві

мають право оператори із високою кваліфікацією, яким необхідно відповідно до їх

кваліфікації платити заробітну плату. Про те, що заробітна плата на підприємстві

не є високою свідчить факт звільнення багатьох, насамперед кваліфікованих,

працівників, що сьогодні набрав великих масштабів. І ми не впевнені, що

наступний опалювальний сезон зможемо розпочати, тому що операторів котельних 4,5

розрядів знайти у м. Сокаль та районі неможливо, ми це знаємо, тому що на

початку опалювального сезону 2005-2006 р. ані Сокальський районний центр

зайнятості, ані пошуки підприємства не дали результатів — немає більше таких

спеціалістів. Але і людей можна зрозуміти - в кожного є ще сім`я, і він шукає

кращих умов для праці та кращої оплати. Сьогодні підприємство змушене працювати

в умовах скороченого робочого тижня - лише три дні в тиждень, це звісно

зекономить кошти, але, боїмося, втратимо більшість кваліфікованих працівників.

Тому думати як ми розпочнемо новий опалювальний сезон потрібно по завершенні

попереднього, адже мудра народна приказка каже: „Готуй сани влітку". Ми

надіємося, що державні органи вникнуть у проблеми теплопостачальних організацій

— для цього достатньо при встановленні тарифів на електроенергію та газ для

теплопостачальних підприємств врахувати інтереси населення, тому що для

населення тариф на електроенергію та природний газ набагато нижчий, аніж для

теплопостачальних підприємств, які в основному надають послуги населенню (по

нашому підприємству 80,04% споживачів — населення). Але одночасно і на місцевому

рівні слід вжити всіх можливих заходів для стабілізації становища на

підприємстві. На сьогодні в м. Сокаль виникає ще одна серйозна проблема — у

зв`язку із стихійним переходом на індивідуальні системи опалення невиправдано

руйнуються існуючі системи теплопостачання, адже немає єдиної схеми розвитку

теплопостачання міста, тоді як висновки Міністерства будівництва, архітектури та

житлово-будівельного господарства України такі: „Масове впровадження

індивідуального опалення у населених пунктах без відповідного

техніко-економічного обґрунтування призводить до значних матеріальних та

фінансових витрат на переобладнання інженерних мереж, погіршення екологічного

стану довкілля, підвищення небезпеки від збільшення кількості у житлових

помешканнях газоспоживаючого обладнання, унеможливлює централізований перехід на

альтернативні види палива. Для вирішення всіх проблем галузі теплопостачання та

для виведення її на рівень розвинутих країн необхідний значно менший обсяг

коштів, ніж на переведення населених пунктів України на індивідуальне опалення.

Більш того, за результатами навіть попередніх розрахунків, з урахуванням нових

цін на природний газ, вартість опалення для населення при індивідуальній системі

більша, ніж при централізованій, майже на 10%. Слід зазначити, що у згаданих

розрахунках при індивідуальній системі опалення враховувалась тільки газова

складова, при централізованій — газова складова та всі інші витрати, пов`язані з

виробництвом теплової енергії. Якщо ще наша країна перейде до ринкових засад

формування цін на енергоносії, як це декларується, то вартість природного газу

для оптових покупців, якими є підприємства теплопостачання, буде на 30-40% менша

аніж для населення. Згідно із Законами України "Про місцеве самоврядування в

Україні" та "Про житлово-комунальні послуги" прийняття рішення щодо

переобладнання інженерних систем у житловому будинку, зокрема центральної

системи опалення в багатоквартирних житлових будинках, є компетенцією органів

місцевого самоврядування. Разом з тим такі рішення мають прийматися з

врахуванням вимог Закону України "Про теплопостачання". З метою визначення

доцільності переведення житлового фонду на індивідуальне опалення необхідно:

провести повне обстеження існуючої системи теплопостачання відповідного

населеного пункту і на підставі висновків щодо її технічного стану розробити

техніко-економічне обґрунтування оптимізації схеми теплопостачання.

Важливо при цьому зрозуміти, що процес впровадження індивідуального та

автономного теплозабезпечення вже розпочався і поширюється, але його розвиток

повинен бути цивілізованим та керованим. В умовах ситуації, яка склалась в

країні, вирішення перерахованих проблем доцільно здійснювати шляхом оптимізації

систем теплопостачання населених пунктів, тобто оптимального поєднання

централізованого, помірно-централізованого, децентралізованого, автономного та

індивідуального опалення, що відповідає принципам державної політики у сфері

теплопостачання, визначеним статтею 6 Закону України "Про теплопостачання".

З інформаційних повідомлень радіо та телебачення дізнаємося в зимовий період

про аварійні ситуації в окремих підприємствах теплопостачання. Причини

виникнення таких аварій є об`єктивні, адже системи подачі тепла та обладнання

котелень відпрацювали свій ресурс, потребують заміни, а кошти з бюджету на

відновлення не виділяються. МКП "Сокальтеплокомуненерго" щороку поновляло

обладнання котелень, освоювало нові прилади та обладнання, яке дозволяє

економити енергоресурси, але на все потрібні кошти. Якщо ми самі не вирішимо цю

проблему, то ніхто інший за нас це не зробить. Підприємство розраховує на свої

сили, і якби всі розрахувались з боргами за одержані послуги, ми змогли б

відремонтувати обладнання котелень та теплові мережі для надання якісних послуг

у новому опалювальному сезоні.

На сьогодні підприємством розробляються нові тарифи на послуги

теплопостачання для всіх категорій споживачів, адже постановою Кабінету

Міністрів України №955 від 10 липня 2006 р. затверджено Порядок формування

тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги

з централізованого опалення і постачання гарячої води. Попередні розрахунки

показали, що вартість послуг з теплопостачання зросте приблизно у 2,6-3,0 рази,

для населення вартість Гкал. вартували 81,07 грн., а тепер 216,55 грн., за кв. м

було 2,48 грн., а тепер 5,87 грн., за 1 м.куб. підігріву води було 4,13 грн., а

тепер 10,40 грн., на одного мешканця підігрів води коштував 13,01 грн., а тепер

33,20 грн. Альтернативи підвищенню вартості послуг теплопостачання немає. Слід

зазначити, що незахищеним верствам населення немає чого хвилюватися — для них

збільшення вартості послуг не буде відчутним, тому що буде компенсуватись

наданими субсидіями і сьогодні на державному рівні через збільшення вартості

енергоносіїв розробляються додаткові механізми захисту малозабезпечених верств

населення через надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.

Володимир КІПЕНЬ


директор МКП "Сокальтеплокомуненерго"

^

Газета
"Голос з-над Бугу"

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
03:48, 23 листопада 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464