** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

Сокаль і Сокальщина : новини ::19.03.2010

НОВИНИ СОКАЛЬЩИНИ

    19 березень 2010 року

Пошук в новинах   

освіта

 

Творимо нову модель школи для  здобуття якісної освіти


 

З цього навчального року ще декілька шкіл району змінили свій статус на НВК «школа-ліцей», «школа-колегіум». Така зміна пояснюється профілізацією навчального процесу. Саме нинішні дев`ятикласники вже з наступного навчального року після вступних іспитів зможуть стати учнями того чи іншого профілю ліцейного чи колегіумного класу шкіл міста Сокаля. Створюється модель навчального закладу, яка має бути, насамперед, корисною для школярів, щоб вони здобували якнайякіснішу освіту відповідно до своїх здібностей. Для батьків і дітей - це новизна. І тому, щоб зрозуміти причину і позитив такого кроку начальник відділу освіти РДА Роман Монастирський, директори: гімназії ім. Олега Романова - Любов Омеляш, НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №2 - ліцей» - Любов Кравцова, НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №3 - колегіум» - Микола Бобрецький, НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №4 - ліцей» - Наталія Драган - виступали на батьківських зборах у навчальних закладах Сокаля та навколишніх населених пунктів. Ось їх думки, позиції і пропозиції.




Роман МОНАСТИРСЬКИЙ, начальник відділу освіти РДА:



- По всій Україні в сільських районах триває процес творення належних умов для здобуття ґрунтовної освіти для учнів сільських шкіл. Як один з інструментів цього процесу - освітній округ. Поки що педагогічна думка нічого кращого не винайшла. Хоча в різних регіонах є різні концепції існування округів. Ми обрали саме таку модель, яку вважаємо найбільш прийнятною і оптимальною для наших умов.


Правда, на початковому етапі було дуже важливо у правильне русло направити ментальність, насамперед, керівників навчальних закладів, переконати їх у необхідності створення округів. Бо все нове сприймається боляче. Тому ми, як на мене, до нововведення підійшли виважено. На першому етапі у нас було дванадцять округів, на другому -сім і з минулого року працює п`ять. Ми вивчили всі аспекти стосовно матеріально-технічної бази, кадрів, території, і вибрали цей варіант як найоптималь-ніший. І тепер вже кожен округ будує свою модель існування системи освіти. Завдання, які ми ставимо перед керівниками округів - це забезпечити у майбутньому, вже починаючи з наступного навчального року, освітні послуги у різних напрямках профілізації. Особливо це стосується старшої школи. Акцентуємо увагу на потребі вивчення природничо-математичного профілю, адже саме ці предмети - фундамент економіки, виробництва, науково-технічних досягнень, а це основні засади побудови заможної і незалежної держави. На другому етапі розвиватимемо всі інші напрямки, серед них гуманітарний, технологічний. Отже, вивчивши ситуацію, ми вирішили надати статус школи нового типу саме тим навчальним закладам, у яких є всі передумови для НВК «школа-ліцей», «школа-колегіум». Саме таку модель навчальних закладів передбачаємо як перехідний етап, а це існування поки що по одній паралелі звичайного та ліцейного класів. В останньому навчатимуться учні з цієї школи та інших навчальних закладів населених пунктів району і прийматимуться на конкурсній основі.


Тому й започаткували таку акцію, аби донести до кожного учня, випускника 9 класу та їх батьків інформацію про «школи-ліцеї», «школу-колегіум», щоб вони усвідомили, врахували здібності і зробили правильний вибір для своїх дітей, в якому напрямку, навчальних закладах вони повинні навчатися. Наскільки успішною буде ця кампанія -покаже час. Вступні іспити будуть показником того, як спрацював округ, яка опорна школа краще себе презентувала, бо саме її вибрали діти.


Нині ринок праці диктує умови. Тому й ми повинні орієнтуватися, і навіть передбачувати, яка професія потрібна буде нашим випускникам завтра. Наведу приклад, останнім часом все популярнішою стає професія будівельника, архітектора. Завдяки гуманітарній допомозі креслярськими дошками повністю обладнали один клас Сокальської другої школи. В учнів є можливість додатково займатися кресленням, а поза тим ця креслярська дошка може слугувати як мольберт. Отож школярі, які мають нахили до образотворчого мистецтва, зможуть на них малювати.


Проте створення освітніх округів ставить перед нами ще й досить високі вимоги. Основне - це кваліфіковані кадри. Щодо кадрової політики, то у нас є певний підхід - акумулювати в одній з шкіл за певним напрямком найкращі освітні кадри району. Другий, не менш важливий аспект: покращуватимемо матеріально-технічну базу шкіл. Минулого року з обласного бюджету надійшло майже 300 тис. грн., які ми використали, насамперед, для облаштування, модернізації математично-природничих кабінетів. Для хімічних лабораторій закупили реактиви та інші необхідні засоби, а також оновили шкільні спортзали інвентарем. Окрім цього сюди ж акумулюємо ще й кошти з районного бюджету.


І далі працюватимемо над програмою «Шкільний автобус». Нині у нас вже налічується 21 автобус, половина з них курсує в напрямку Сокаля, довозячи учнів зі сільської місцевості у школи міста.


Найголовніша і найболючіша проблема, яка спонукала освітян провести цю кампанію - це настрої батьків, котрі обдумали і вирішили, що їм вигідніше після 9 класу послати дитину на навчання в училище. Адже після його закінчення вона отримає професію і можливість на пільгових умовах вступати у вищий навчальний заклад вже на третій курс. Ми зрозуміли, що буде великий відтік дітей у коледжі та ліцеї. Учнів залишиться небагато, і старші класи не зможуть існувати, коли буде у них лише по 5-6 дітей. Цей процес у певній мірі є неминучий і безповоротний. Тому необхідно робити класи відповідної наповнюваності. Повинен бути нормальний клімат, здорова конкуренція і висококваліфіковані викладачі. А для того, щоб приміщення в майбутньому не пустували, щоб зберегти їх, утворюємо НВК «школа-сад». Якщо з часом демографічна ситуація покращиться, матимемо збережені усі приміщення для середньої школи.


Нині ми створюємо нову модель навчального закладу, яка буде корисна для учнів, щоб вони здобували якісну освіту за своїми здібностями і тим даром, що їм дав Бог.




Любов ОМЕЛЯШ, директор Сокальської гімназії:



- Сокальська гімназія - один із найстаріших навчальних закладів Сокаля, відкритий 6 вересня 1906 року. Гімназія переживала різні сторінки у своїй біографії: її відкривали і закривали. У 1993 році Сокальській середній школі №1 знову надали статус гімназії, а в цьому році присвоїли ім`я академіка Олега Романіва.


Нині тут навчається 386 учнів не лише з Сокаля, а й багатьох сіл району. 67 відсотків педагогів - вчителі вищої кваліфікаційної категорії, мають доволі високий фаховий рівень.


Профільне навчання у гімназії розпочинається з 8 кл., де відбувається поділ на класи: «А» - математичний і «Б»-гуманітарний. Тобто математику та українську мову і літературу вивчають поглиблено за восьмигодинною програмою. У цих класах йде ґрунтовна підготовка для навчання у профільних класах. І як результат профілізації - досить високий рівень знань, які показали випускники гімназії, складаючи зовнішнє незалежне оцінювання. За останні два роки більше п`ятдесяти відсотків випускників склали ЗНО з української мови та літератури на найвищі оцінки, і майже тридцять відсотків - з математики. Багато колишніх гімназистів навчаються у вузах на державній формі навчання.


Багатогранна й позакласна, науково-дослідницька робота. У нас є музеї історії гімназії, митців Сокальщини, народознавства. Учні стабільно здобувають високі результати на районних олімпіадах, є переможцями і призерами обласних. Маємо свої видання: «Вісник гімназії», «Методична скриня», «Мандруємо Європою». Гімназисти беруть участь у «Стартах надій» і стають переможцями, є у нас гарний хоровий та танцювальний колективи.


В гімназії добре обладнані, естетично оформлені математичні та класи української мови та літератури. Приміщення школи старе, але процес навчання і виховання наповнений новим змістом.




Любов КРАВЦОВА, директор Сокальського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №2 - ліцей»:



- Сокальська ЗШ №2 також стала навчально-виховним комплексом. А це означає, що у школі вводяться ще й  ліцейні класи за біолого-географічним та інформаційно-технологнічним профілями. Ми вже маємо певний досвід у цьому напрямку бо з 2004 року в старшій школі проводимо профільне навчання. Тобто учні поглиблено вивчають біологію та географію, а на академічному рівні - математику та хімію. Для поглибленого вивчення профільних предметів у нас є висококваліфіковані педагогічні кадри та відповідна матеріально-технічна база.


Завдяки тому, що наш вихованець Михайло Ваток став бронзовим призером на біологічній олімпіаді у Аргентині, перед тим ставши переможцем Всеукраїнської. Міністерство освіти нагородило школу прекрасним біологічним кабінетом, який обладнаний сучасними засобами навчання, муляжами, мікроскопами.. Учні здобувають хороші результати на ЗНО саме з біології і географії, що дає їм  можливість ставати студентами медичних інститутів та геграфічного факультету університетів. Якщо інформатика у нас була в старшій школі, та віднедавна і в середній ланці розпочали випадати ази цієї науки. У бібліотеці поставили комп`ютери і створили медіа-цент). запровадили NET-школу, завдяки якій батьки можуть повністю ознайомитися з успішністю своїх дітей. Шкільний танцювальний колектив «Дивоцвіт», якому присвоєно звання «зразковий», добре відомий на Сокальщині. Є у нас добрі традиції як у навчанні, так і позакласній роботі.




Микола БОБРЕЦЬКИЙ, директор Сокальського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №3 - колегіум»:



- Наш навчальний заклад вже сорок років вважається спеціалізованим, де поглиблено вивчають англійську мову, а з п`ятого класу німецьку або французьку. У школі працює 18 вчителів, які викладають англійську мову і три - іншу іноземну. Учні беруть активну участь у програмі «Навчаючись - вчимося», тобто у нас налагоджені дружні стосунки з однією з Берлінських шкіл. Німецькі діти приїжджать до нас, а наші їздять туди. Також наші вихованці є учасниками іншої програми - навчання у США. Вони складають в кілька етапів екзамени і як результат - кожного року один-два учні цілий рік навчаються у Сполучених Штатах Америки. Школярі вже з першого класу мають спеціальні підручники з англійської мови, які повністю закуплені і оновлюються за кошти батьків.


З цього року в старшій школі у нас буде колегіум. Це означає, що ми наберемо учнів, які мають здібності для поглибленого вивчення української мови і літератури, а також історії та правознавства. Ці предмети в класі-колегіумі викладатимуть висококваліфіковані вчителі, їх учні неодноразово ставали переможцями олімпіад. Маємо добру матеріально-технічну базу, фахові кадри. Не тримайте своїх дітей, віддавайте, нехай вчаться і здобувають міцні знання.




Наталія ДРАГАН, директор Сокальського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №4 - ліцей»:



- Сокальська четверта школа - наймолодша у Сокалі, їй лише 20 років. Нині тут навчається 600 учнів, хоча приміщення розраховане на 1200 осіб. Умови для навчання хороші: сучасно обладнані 43 кабінети, два великі спортивні зали, басейн, тренажерний зал. Є всі можливості для серйозного заняття спортом і оздоровлення. Цілком відповідають вимогам часу кабінети математики, інформатики, фізики, хімії.


Для ліцейного класу ми обрали саме фізично-математичний профіль на побажання батьків і учнів. Власне у цьому напрямку працюємо вже третій рік. Поки що у фізико-математичному класі навчається 17 учнів. І власне випускники такого класу для участі в ЗНО, крім української мови і літератури, обрали математику. Думаю, що для підготовки і успішного складання тестування, їм буде достатньо шість годин в тиждень викладання математики. Маємо досвідчених педагогів і з математики, і фізики. До речі, чимало наших минулорічних випускників саме фізику обрали своєю професією.


Інформацію про згадані навчальні заклади, завдання на вступні іспити в ліцейні та колегіумні класи, про умови вступу ви можете прочитати в спеціальному випуску окружної газети «Палітра». І нехай здібні діти усього району дістають якнайкращу середню освіту, для цього творимо модель школи нового типу.




Оксана ПРОЦЬ.



^

Газета Голос з-над Бугу

Газета
"Голос з-над Бугу"

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
23:13, 18 вересня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464