** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

Сокаль і Сокальщина : новини ::20.03.2010

НОВИНИ СОКАЛЬЩИНИ

    20 березень 2010 року

Пошук в новинах   

релігія

Вічні істини

Дорогі брати і сестри у Христі!

Дорога до Єрусалиму, якою учні йшли разом з Учителем, символізує дорогу нашого життя, якою ми з Христом у серці слідуємо до Небесного Єрусалиму (Божого Царства). Йдучи до назначеного місця, Ісус розповідає про все, що має з Ним статися; ми ж на шляху до Небесної Вітчизни вже добре знаємо про те, що Син Божий помер ради нашого спасіння, воскрес і вознісся на небо. Наша дорога часто подібна до тої, якою крок за кроком, покріплені та підтримані Господом, прямували святі апостоли. Довідуємося про їхні труднощі, спокуси. Порівнюємо їх із нашими і на їхніх слабкостях пізнаємо себе: колись надто емоційних, колись збентежених, а колись захоплених чи прив`язаних до ласих пристрастей багатства, влади, слави... Хоч добре знаємо, що відкуплені ми з неволі гріха ціною мук і смерті Христа-Чоловіколюбця, все ж так часто не чинимо належного опору гріхові чи навіть спокусі, залишаючи на цій дорозі самотнього і сумного Ісуса. "Дай нам", - повторюємо часто не стільки просьбу, скільки вимогу до Господа, бажаючи задовольнити свої бажання, нерідко далекі від реалій та добрих намірів. "Дай нам грошей", - просять одні і йдуть до своєї "мети" різними дорогами гріха: крадіжок, грабежу, вбивств, шахрайства, шантажу; "дай нам веселитися", - домагаються інші, шукаючи насолоди у фальшивих радощах алкоголю, наркотиків, зради; "дай нам можливість скорого росту кар`єри", - благають треті, вдаючись до різного роду махінацій, афер, підкупу; "дай нам у руки владу", - настирливо вимагають четверті, пускаючи в дію свої козирі: обман, насильство, пусті обіцянки, дешеві подачки; "дай нам славу", - випрошують ще інші, йдучи до цього шляхом розпусти, брехні, дволиких вчинків. У кожного своє "дай!"
"Не знаєте, чого просите", - відповів Ісус Якову та Іванові, синам Заведея, які домагалися чогось подібного (Мк. 10,38). Це правда, що часто ми просимо Бога, не розуміючи доцільності того, про що просимо. Пригадую один випадок. У гарячий час виходу нашої Церкви з підпілля до священика підійшла жінка і просила відслужити Службу Божу у тому намірі, щоб померла її сусідка, погрожуючи, що в разі відмови, вона перейде до православної громади. Довго слуга Христа намагався пояснити жінці, що Служба Божа служиться тільки в добрих намірах, а щодо вибору конфесійної приналежності, вона є вільною. Прикро, але в пориві гніву на сусідку, жінка не скористалася доброю порадою священика і невдоволено вийшла з храму. Як розказували очевидці, через кілька днів, доведена до відчаю через відмову церковнослужителів у її злочинному намірі, поспішила вона до ворожок і чарівниць. Що можемо тут сказати? Озлоблена людина у стані неприступної люті приходить до храму нібито з добрим наміром (просить відслужити Службу Божу), хоч, фактично, намір цей фальшивий, бо бажає зла ближньому (смерті), при цьому, шантажуючи слугу Христа і Його святої Церкви. Ненависть довела її до ще одного гріха проти другої Заповіді Божої - вона вдається до ворожок і чарівниць. Христос у своїй Церкві хоче мати вірних і гідних синів і дочок, а не обурених гнівом та засліплених ласими спокусами і огидними вчинками зрадників, подібних до продажного Юди. Не дивно, що Христос відмовив неслушній просьбі братів. Крім цього й інші апостоли засудили їх. Все ж, Учитель відмовив їм, але не відкинув, і це варто взяти до уваги. Господь довготерпеливий. Він дає людині не одну нагоду пізнати свої гріхи й покаятися, хоч, з іншої сторони, зловживати Божою довготерпеливістю також не варто. Так і нині милостивий і благий до кожного із нас Бог являє Свою довготерпеливість. Безліч разів зневажений, мовчить, очікуючи, чи не протверезіє з часом людина і не зміниться. Тому з великою любов`ю та радістю приймає того, хто відвертається від фіха, кажучи: буває радість над одним грішником, що кається (Лк. 15:10). В Отця вашого Небесного немає волі, щоб загинув один з тих малих (Мт. 18:14). Але якщо хтось, незважаючи на велике милосердя й довготерпеливість Божу (коли Господь не піддає його покаранню за кожне гріховне спотикання, тайне чи явне, але, бачачи все, мовчить, очікуючи покаяння), самовільно починає добавляти гріхи до гріхів, безпечність до безпечности, на одному прогрішенні витворює інше, переповнюючи гріхами чашу Господнього терпіння, то впадає, врешті, в такий гріх, з якого вже не зможе виплутатися, не кається і, віддавшись остаточно лукавому, гине накінець", - каже святий Макарій Великий. На жаль, часто приходиться нам бути свідками, а то й учасниками намов лукавого неправдомовця, що малює перед нашими очима примарні висоти "солодкого" гріха. Бажаючи зірвати заборонений плід, віддаємо перевагу гріхові, оправдовуючись у совісті одним, а за ним наступним порушенням Божої волі, а тоді вже й зовсім не зважаємо на Господні перестороги, і гріх, як це не прикро, стає нормою нашого життя. Можемо спостерігати, як чиновники високого рангу демонстративно хрестяться перед телекамерами, відвідують храми, вітають зі святами, але все це робиться не більше, як для реклами, щоб досягнути чи утримати бажаний рейтинг довіри народу перед виборами чи з іншої подібної нагоди. До чого лише не вдаються ті, що прагнуть бути першими, посідати маєтки, владу і славу?! Вони, не зважаючи на методи і способи діянь, хотіли б бути першими і на землі, і в небі, але святе Євангеліє Правди вказує на справедливе розмежовування таких сподівань, кажучи, що перші стануть останніми, а останні - першими. У розумінні Христа той, хто хоче бути великим, має стати рабом усіх, бо Він сам прийшов щоб послужити багатьом. На Тайній Вечері Син Божий схилився до ніг апостолів і умивав їх, даючи приклад для наслідування. Отже, першенство і старшинство наше - це покірне служіння ближнім у любові, подібно до того, як добрі батьки все життя з радістю служать для добра своїх дітей і в цьому знаходять для себе щастя і задоволення. Умивання ніг апостолам - це не лише знак служіння, але й жертви собою заради добра своїх підлеглих; це добровільне приниження заради їхнього піднесення, як і добровільна смерть заради спасіння світу.
Дякуймо Богові за любов, що не гасне і не перестає наповняти серця. Йдімо до Небесного Єрусалиму з Христом, що є світлом для світу. Він схиляється над нами, щоб перев`язати рани, завдані гріхом; Він хоче взяти нас на свої плечі, як заблукану овечку; Він чекає на те, щоб після покаяння одягнути нас в нову одежу своєї ласки та подати перстень, як знак відновлення синівських прав; Він хоче подарувати нам Царство, якому не буде кінця! Амінь.

Отець Орест РУБЕЛЬ.
19 березня 2010 року

^

Газета Голос з-над Бугу

Газета
"Голос з-над Бугу"

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
13:44, 29 березня 2024 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
+380686916567